20 вересня 2017 р.

Правила організаторської роботи


1.Отримавши завдання, розберіться  в  ньому.
Це значить, що необхідно:
- добре уявити собі, яка кінцева мета завдання, що має бути на виході, чого треба досягати;
- засвоїти  зміст організаторського завдання: з яких частин воно складається, є простим чи складним, чи вимагає залучення помічників;
- виділити головне, основне, побачити допоміжне;
- визначити  послідовні етапи виконання завдання, вияснити основні умови: терміни, місце, матеріальні засоби, склад учасників спільної роботи;
- уточнити своє місце, становище: хто підпорядковується вам, кому підпорядковуєтесь ви, які ваші права  і обов’язки;
-„проговорити” завдання ще раз, переконатись, що воно вами правильно зрозуміле. Не вважайте за принизливе, отримуючи завдання, перепитати, якщо щось виявилось не зрозумілим чи   у  вас виникли сумніви, чи так ви його зрозуміли.
2. Не зневажайте досвід інших – він ваш помічник.
Підготуватись до виконання завдання      - значить ознайомитись з досвідом виконання подібних організаторських завдань, зібрати  і проаналізувати наявні дані, відмітити достоїнства  і недоліки роботи, яка проводилась раніше, обговорити можливі варіанти виконання справи з досвідченими людьми, спеціалістами. На основі вивченого досвіду  складіть попередній план роботи.
У всіх випадках перш ніж звернутись за порадою, необхідно накидати попередній план або подумки уявити варіант виконання справ. Тільки після цього є сенс вести розмову з людьми. Може статися, що ваш план після розмови зміниться повністю. Ну і що. Адже ви брали участь в його народженні. А це немало.
3. Враховуйте можливості членів групи.
Подумки співставте основні умови задачі з можливостями  людей які є у вашому розпорядженні. Підберіть помічників, молодших організаторів.
При підборі помічників майте на увазі їх вікові та індивідуальні особливості. Врахуйте - поганим робітник частіше всього буває тому, що йому дали не його справу.
4. Визначте, що вам може знадобитися  в роботі.
Складіть список необхідних матеріалів  і приладів - вам за них , можливо, треба буде звітуватися.
5. Складаючи план, не будуйте повітряних замків, виходьте з реальних умов.
Перш за все, враховуйте конкретну обстановку, можливості ваші  і людей, яких організуєте. Складаючи план, передбачте можливі ускладнення, подумайте, як їх усунути. При складанні плану притримуйтесь наступної схеми: що зробити, до якого терміну, хто зробить. План має  складатись з двох частин: підготовка до справи і її проведення.
6. Робота має бути зрозуміла кожному.
Познайомте всіх членів групи з завданням: його метою, змістом, умовами виконання. Обговоріть план, попросіть висловити зауваження, пропозиції, поради, дайте відповіді на питання. Внесіть, якщо треба, зміни до плану. Прийміть спільне рішення.
7. Кожен несе персональну відповідальність за свою ділянку роботи.
Це принцип роботи організатора: спільне обговорення  і рішення не знімає персональної відповідальності з виконувача за доручену справу.
Розподіліть  членів групи за видами роботи. Якщо  якусь частину роботи  виконують двоє, призначте старшого. На складні ділянки направте більш досвідчених. Постарайтесь зацікавити всіх учасників.
Проведіть інструктаж: даючи доручення, чітко формулюйте завдання,  умови. Перевірте чи зрозуміла вас людина. Краще, якщо він повторить завдання. Кожен має чітко знати за що він відповідає, хто йому  і кому він підпорядковується.
Форма подання доручення:
- поясніть в чому його сенс, що саме треба зробити і як легше справитися з завданням;
- дайте відповідь на всі питання;
- якщо є можливість покажіть як  почати роботу;
- поясніть все відносно термінів і порядку інформації про хід справи.

Немає коментарів: